text.skipToContent text.skipToNavigation
SEU ELECTRÒNICA

Registre públic de plans d’igualtat

Aquest tràmit permet a les empreses establertes al Principat d’Andorra que tinguin 50 o més treballadors registrar els plans d’igualtat en el Registre públic de plans d’igualtat, tenint en compte la periodicitat que fixi el pla i com a mínim cada quatre anys, període que correspon a la durada màxima dels plans. 

Persones que el poden demanar

Persona física

Tota persona física amb capacitat d'obrar i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA)

Persona jurídica

Tota entitat o organització a la que l’ordenament jurídic li reconeix una personalitat jurídica pròpia i que disposi el número d’identificació administrativa (NIA). La persona jurídica actua per mitjà d'un representant legal o apoderat que ha de disposar del certificat electrònic de representant de persona jurídica.

Representant

Persona física o jurídica a favor de la qual el poderdant ha donat la seva representació per a què actuï en nom i interès seu, i que ha d'estar registrat en el Registre electrònic de representants de l'Administració Pública.
Així com els professionals habilitats per actuar davant l’Administració pública per efectuar certs tràmits o actes administratius.

Requisits previs, si escau

  • Aplicable a empreses legalment establertes al Principat d’Andorra, amb 50 o més treballadors.
  • Per fer el tràmit en línia cal tenir certificat digital.
  • Si la persona que presenta la sol·licitud no és el representant legal de l’empresa, caladjuntar un document d’autorització de representació.
  • Disposar de les dades requerides per a la inscripció al registre.
  • L’empresa ha d’haver negociat el seu pla d’igualtat i d’haver fet el diagnòstic previmitjançant la constitució de la comissió negociadora, segons el que estableix la normativa vigent.

Temps de resolució

El ministeri competent en matèria de treball practica la inscripció de les dades i dels indicadors en el termini màxim de trenta dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, si no presenta cap defecte o mancança, o des del moment en què se n’hagin fet les correccions necessàries.

En el cas que la sol·licitud no compleixi les formalitats exigides per la normativa vigent, es requereix al sol·licitant que, en un termini de deu dies hàbils, a comptar des de la notificació del requeriment, n’esmeni l’incompliment, amb indicació que, en cas contrari, s’entendrà que desisteix de la seva sol·licitud i que, per tant, no hi ha obligació de registre.

Passos previs, si escau

 

1
Preparar les dades que es requereixen, així com el document d’autorització de representació quan sigui necessari.
2
Accedir a la Seu electrònica.
3
Completar el formulari de la sol·licitud.
4
Adjuntar el pla d’igualtat.
5
Signar i presentar la sol·licitud.
6
Obtenir el justificant de recepció de la comunicació.
7
Resoldre la diligència de tancament.

Tràmits a posteriori, si escau

En el cas que la sol·licitud no compleixi les formalitats exigides per la normativa vigent, es requereix alsol·licitant que, en un termini de deu dies hàbils a comptar de la notificació del requeriment, esmenil’incompliment, amb indicació que, en cas contrari, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i que,per tant, no queda acomplerta l’obligació de registre. El Departament rep el justificant de recepció de lacomunicació.

El ministeri competent en matèria de treball practica el registre del pla d’igualtat en el termini màxim detrenta dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud si no presenta cap defecte o mancança, o des del momenten què s’hagi corregit el defecte o la mancança observats.

Contra una decisió de no registrar, es pot interposar recurs administratiu davant del Govern en els termes queestableix el Codi de l’Administració.

Accés a les dades del Registre públic: qualsevol persona o entitat que al·legui un interès legítim potsol·licitar per escrit, justificant-ne els motius, a l’oficina del Registre públic, l’expedició de certificatsdels assentaments o bé l’expedició d’una nota informativa de les inscripcions. En el cas que l’òrgan decisoridenegui l’accés a aquesta informació, quan tingui motius fonamentals per considerar que no hi ha un interèslegítim d’acord amb la sol·licitud d’informació presentada o que es formula amb caràcter abusiu, l’interessatpot interposar un recurs administratiu.

Documents que s’han de presentar

  • Sol·licitud de registre de plans d’igualtat

  • Document d’autorització de representació (si escau).
    Podeu descarregar el document des del següent enllaç

Normativa

  • Llei 6/2022, del 31 de març, per a l’aplicació efectiva del dret a la igualtat de tracte i d’oportunitats i a la no-discriminació entre dones i homes.
  • Decret 531/2023, del 22-11-2023, d’aprovació del Reglament del Registre públic de plans d’igualtat.

Està sol·licitant un nou tràmit com
Usuari anònim

  • Període de l’any en què es pot demanar

    Del 24-04-2024 al 30-06-2024.

  • Preu

    0,00 €

  • Termini de resolució

    1 mes(os).